Kierownica multifunkcyjna - wymiana

Problemy, pytania dotyczące naszych Stilonów
Awatar użytkownika
IT
Starszy Klubowicz
Posty: 1920
Imie: Boguś
Auto: STILO 3D / Listopad 2004
Silnik: 1,9 MJTD 16V 140KM +30
Kolor: SREBRO
Prezentacja auta: http://klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=3150
Lokalizacja: Warszawa / RAJSZEW WL VIN ZFA19200000513643
Kontaktowanie:

Kierownica multifunkcyjna - wymiana

Postautor: IT » 16 mar 2012, 22:40

Interesuje mnie wymiana kierownicy na multifunkcyjna. Mam standardową kierownice bez przyciskow stilo 3D . Czy poduszka od starej kierownicy bedzie pasować do nowej kierownicy multifunkcyjnej .Czy musze kupic komplet . Kompletna kierownica powinna pasowac do wszystkich stilo 3D ? (2181982859.jpg) . Kierownica na zdjęciu bez poduszki kosztuje trzy razy taniej a poduszke mam. Proszę o sugestie.
Wszyscy wiedzą, że czegoś nie ma. Ale wtedy przychodzi taki jeden, który o tym nie wie. I właśnie on to coś znajduje.
https://www.youtube.com/watch?v=7yoB62_0-cM

Awatar użytkownika
daroo
Nowy Klubowicz
Posty: 79
Imie: daroo
Auto: stilo
Silnik: 1.8 133KM
Lokalizacja: rzeszów

Postautor: daroo » 16 mar 2012, 23:00

podłaczam się pod pytanie bo też rozważałem taki swap :)

Awatar użytkownika
Tomi
Administrator
Posty: 3382
Imie: Tomek
Auto: SAABOLOT
Silnik: 1.4
Kolor: NR 170
Prezentacja auta: http://klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=61&t=5125
Lokalizacja: WWL Radzymin

Postautor: Tomi » 17 mar 2012, 08:05

cyt "Żeby zamontować coś takiego potrzebna kiera z klawiszami (ale to oczywiste) , cały przełącznik zespolony z taśmą. W początkowych rocznikach Stilo nie było problemu bo wystarczyło wymienić samą taśmę, ale później niestety makarony połączyli przełącznik razem z taśmą w jedną całość i jest do wymiany cały przełącznik zespolony. Po podłączeniu tego wszystkiego mimo że wsjo działa komp wywala błąd w postaci mrugającego przebiegu kilometrów.Oczywiście to też jest do ominięcia ale trzeba zamontować opóźniacz który poda zasilanie na sterowanie klawiszami po "check-u" (czyli po teście kompa wszystkich układów."
autorem opisu jest użytkownik voca

Awatar użytkownika
pszemoo
Klubowicz
Posty: 313
Imie: pszemoo
Auto: Stilooooo
Silnik: 1,9 JTD 115KM
Kolor: Srebrny? Niebieski?
Lokalizacja: Łódź

Postautor: pszemoo » 17 mar 2012, 11:38

Mruganie licznika kilometrów zniknie po wykonaniu osiowania w FES-ie ;) a przynajmniej powinno :)
NO EGR -> No problem ;)

Awatar użytkownika
Tito_Zam
J.Admin
Posty: 5137
Imie: Rafał
Auto: Fiat STILO 3D
Silnik: JTD 115 KM
Kolor: Blue
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=466
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Postautor: Tito_Zam » 17 mar 2012, 17:39

pszemoo pisze:Mruganie licznika kilometrów zniknie po wykonaniu osiowania w FES-ie ;) a przynajmniej powinno :)

Też tak uważam.
Procedura osiowania PROXI powinno się wykonywać po takich operacjach.

Awatar użytkownika
IT
Starszy Klubowicz
Posty: 1920
Imie: Boguś
Auto: STILO 3D / Listopad 2004
Silnik: 1,9 MJTD 16V 140KM +30
Kolor: SREBRO
Prezentacja auta: http://klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=3150
Lokalizacja: Warszawa / RAJSZEW WL VIN ZFA19200000513643
Kontaktowanie:

Postautor: IT » 17 mar 2012, 22:20

tomi1985 pisze:cały przełącznik zespolony z taśmą
>Cytat piekny ,lecz nadal nie uzyskałem odpowiedzi na pytanie .Oczywiscie wiazka to oczywista oczywistość po wifi mi to nie zadziala ,ale czy musze kupic kierownice razem z poduszka czy wystarczy kierownica z klawiszami funkcyjnymi ,a poduszka zostaje moja kochana (tak zwany jasiek :hah: )
Wszyscy wiedzą, że czegoś nie ma. Ale wtedy przychodzi taki jeden, który o tym nie wie. I właśnie on to coś znajduje.
https://www.youtube.com/watch?v=7yoB62_0-cM

Awatar użytkownika
Poluś
Starszy Klubowicz
***
Posty: 1121
Imie: Paweł
Auto: Stilo Schumacher
Silnik: 1,9 MJTD
Kolor: Czerwony
Prezentacja auta: http://klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=6176
Lokalizacja: Chorzów
Kontaktowanie:

Postautor: Poluś » 18 mar 2012, 08:57

Według EPERa jest tylko jedna wersja poduszek powietrznych w kierownicy, więc jasiek jest zawsze taki sam.

Awatar użytkownika
Tito_Zam
J.Admin
Posty: 5137
Imie: Rafał
Auto: Fiat STILO 3D
Silnik: JTD 115 KM
Kolor: Blue
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=466
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Postautor: Tito_Zam » 18 mar 2012, 09:56

IT, większy problem będzie z tymi przełącznikami podłączeniem itd, a nie z poduszka .
Dlatego większość się skupiła na takich odpowiedziach.

Awatar użytkownika
IT
Starszy Klubowicz
Posty: 1920
Imie: Boguś
Auto: STILO 3D / Listopad 2004
Silnik: 1,9 MJTD 16V 140KM +30
Kolor: SREBRO
Prezentacja auta: http://klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=3150
Lokalizacja: Warszawa / RAJSZEW WL VIN ZFA19200000513643
Kontaktowanie:

Re: Kierownica multifunkcyjna - wymiana

Postautor: IT » 27 kwie 2012, 22:30

Zakupiłem kierownice multifunction .Jakby komus przyszło do głowy zakupić same przyciski to kierownica multifunkcyjna jest inna ma "wejscia" własnie na te przyciski. Poduszka osobista :-) bez wiekszych problemow pasuje .Nie widać róznicy w przymocowaniu .Problem natomiast jest z tasmami . W moim przypadku wychodzi tasma tylko ,ktora ma podłaczenie pod klakson ,oraz dwa wtyki pod poduszkę .Dzis odebrałem z ASO Fiacika i nie poradzili sobie z podłaczeniem tej kierownicy ,a wiem ze walczyli ,nawet dłuugo i byli lekko wku...ni ze nie moga mnie skasowac za podłaczenie.
Na chwile obecną poszukam jakiejs tasmy z rocznikow 2002 wtedy były ponoc we wszystkich modelach pakowane te tasmy do kierownic multi ,lub sam jakies kabelki zmodze i puszcze na partyzanta :shoot: .
Wszyscy wiedzą, że czegoś nie ma. Ale wtedy przychodzi taki jeden, który o tym nie wie. I właśnie on to coś znajduje.
https://www.youtube.com/watch?v=7yoB62_0-cM

Awatar użytkownika
IT
Starszy Klubowicz
Posty: 1920
Imie: Boguś
Auto: STILO 3D / Listopad 2004
Silnik: 1,9 MJTD 16V 140KM +30
Kolor: SREBRO
Prezentacja auta: http://klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=3150
Lokalizacja: Warszawa / RAJSZEW WL VIN ZFA19200000513643
Kontaktowanie:

Re: Kierownica multifunkcyjna - wymiana

Postautor: IT » 04 maja 2012, 21:26

IT pisze:Na chwile obecną poszukam jakiejs tasmy z rocznikow 2002 wtedy były ponoc we wszystkich modelach

Walki ciąg dalszy
-Posiadam rocznik 2004 .Dziś po zdjeciu kierownicy idostaniu sie do ślimaka mam date 17/09/2004,ale do żeczy
- Udało mi sie dostac taśmę (slimak) z rocznika 2002 i co .I Qpa . Mianowice w moim modelu ta tasma jest biał i jest mocowana bezpośrednio w kolumne. Tasma z rocznika 2002 jest czarna i mozna ja przymocowac na śruby
Trzeba było wykonać pewna małą modyfikację " Potrzebna tylko szlifierka i możyk .Poradziłem sobie .Dostosowałem do nowszego trendu .
- Teraz ciekawostka
Po podłaczeniu przyciski funkcyjne kierownicy nadal nie żyją ,a klakson działa. Pomimo iż idzie z tej samej kostki.
Myslałem na początku że może jakas płytka zwalona na kierownicy ,ale wtedy klakson by również nie działał.
- Pytanie mam nastepujące:
GDZIE MAM SPRAWDZIĆ ,BEZPIECZNIKI , EWENTUALNIE JAKĄŚ WIAZKE CO BY GDZIE MIAŁA DOCHODZIĆ .Bo nie ukrywam że powinnem być bliżej niż dalej
PS
Licznik kilometrow nie migał .Proxy właczyłem wywalił błąd na klimatyzacj
Wszyscy wiedzą, że czegoś nie ma. Ale wtedy przychodzi taki jeden, który o tym nie wie. I właśnie on to coś znajduje.
https://www.youtube.com/watch?v=7yoB62_0-cM

Awatar użytkownika
IT
Starszy Klubowicz
Posty: 1920
Imie: Boguś
Auto: STILO 3D / Listopad 2004
Silnik: 1,9 MJTD 16V 140KM +30
Kolor: SREBRO
Prezentacja auta: http://klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=3150
Lokalizacja: Warszawa / RAJSZEW WL VIN ZFA19200000513643
Kontaktowanie:

Re: Kierownica multifunkcyjna - wymiana

Postautor: IT » 04 maja 2012, 21:27

Tito_Zam pisze:Procedura osiowania PROXI powinno się wykonywać po takich operacjach.
zrobione - efektów brak
Wszyscy wiedzą, że czegoś nie ma. Ale wtedy przychodzi taki jeden, który o tym nie wie. I właśnie on to coś znajduje.
https://www.youtube.com/watch?v=7yoB62_0-cM

Awatar użytkownika
IT
Starszy Klubowicz
Posty: 1920
Imie: Boguś
Auto: STILO 3D / Listopad 2004
Silnik: 1,9 MJTD 16V 140KM +30
Kolor: SREBRO
Prezentacja auta: http://klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=3150
Lokalizacja: Warszawa / RAJSZEW WL VIN ZFA19200000513643
Kontaktowanie:

Re: Kierownica multifunkcyjna - wymiana

Postautor: IT » 04 maja 2012, 21:31

tomi1985 pisze:cały przełącznik zespolony z taśmą
też takowy nabyłem .Jak ktoś lubi "rzeźbić " to da sie przerobic standardową tasmę trzeba z jednej strony dolutowac z 6 kabli. Ja wolałem miec standard bez kombinatoryki
Wszyscy wiedzą, że czegoś nie ma. Ale wtedy przychodzi taki jeden, który o tym nie wie. I właśnie on to coś znajduje.
https://www.youtube.com/watch?v=7yoB62_0-cM

miri
Klubowicz
Posty: 317
Imie: Niko
Auto: brak
Silnik: brak
Kolor: brak
Lokalizacja: Roztoka

Re: Kierownica multifunkcyjna - wymiana

Postautor: miri » 19 lut 2013, 12:43

witam , odświeże temat :) mam stilo z 2002r, nabyłem niedawno kierownice z przyciskami, dodatkowo kupiłem taśme do sterowania radiem, i mam problem :( ściągnąłem wczoraj moją starą kierownice , wyciągnąłem taśme starą , nowa kierownica ma urwany małą część od klaksonu, próbowałem wyciągnąć tą część od starej kiery ale zbytnio nie pasuje :( , drugi problem polega na tym, że nie mam pojęcia gdzie mam podłączyć te dwie taśmy , które idą z miejsc gdzie są przyciski od kiery?
http://img14.imageshack.us/img14/4518/zdjcie0528.jpg

--------------------- Dodano: 19 lut 2013 13:46 ---------------------

http://img62.imageshack.us/img62/1578/zdjcie0530f.jpg zdjęcie taśmy nowej

Awatar użytkownika
IT
Starszy Klubowicz
Posty: 1920
Imie: Boguś
Auto: STILO 3D / Listopad 2004
Silnik: 1,9 MJTD 16V 140KM +30
Kolor: SREBRO
Prezentacja auta: http://klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=3150
Lokalizacja: Warszawa / RAJSZEW WL VIN ZFA19200000513643
Kontaktowanie:

Re: Kierownica multifunkcyjna - wymiana

Postautor: IT » 19 lut 2013, 12:51

Na zdjęciu 14 widać takie cusik do odbijania klaksonu . Tesme z rysunku 64 zamieniasz ze starą .Tutaj akurat zero filozofii (przynajmniej na tym etapie) istotne przy nowej tasmie jest czarna kostak ile ma żył ?
Wszyscy wiedzą, że czegoś nie ma. Ale wtedy przychodzi taki jeden, który o tym nie wie. I właśnie on to coś znajduje.
https://www.youtube.com/watch?v=7yoB62_0-cM

Awatar użytkownika
Stig
Zasłużony Klubowicz
Posty: 4105
Imie: Mikołaj
Auto: waSAABi
Silnik: B207R
Kolor: 170
Lokalizacja: Z laptopa...

Re: Kierownica multifunkcyjna - wymiana

Postautor: Stig » 19 lut 2013, 15:36

wujek a masz coś takiego??

Obrazek

podpinasz w ten sposób:
Obrazek
"...Chciałeś być najmądrzejszy - bez podstaw, co za bezsens, tak każdemu się wydaje, że jest mądry niczym Sensei... "

Awatar użytkownika
IT
Starszy Klubowicz
Posty: 1920
Imie: Boguś
Auto: STILO 3D / Listopad 2004
Silnik: 1,9 MJTD 16V 140KM +30
Kolor: SREBRO
Prezentacja auta: http://klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=3150
Lokalizacja: Warszawa / RAJSZEW WL VIN ZFA19200000513643
Kontaktowanie:

Re: Kierownica multifunkcyjna - wymiana

Postautor: IT » 19 lut 2013, 15:53

Stig pisze:wujek a masz coś takiego??
Musi miec. Choć ja chyba jak bede wkładał kier z 500 to omine ten problem podpinajac sie bezposrednio pod radio ;)
Wszyscy wiedzą, że czegoś nie ma. Ale wtedy przychodzi taki jeden, który o tym nie wie. I właśnie on to coś znajduje.
https://www.youtube.com/watch?v=7yoB62_0-cM

miri
Klubowicz
Posty: 317
Imie: Niko
Auto: brak
Silnik: brak
Kolor: brak
Lokalizacja: Roztoka

Re: Kierownica multifunkcyjna - wymiana

Postautor: miri » 19 lut 2013, 19:36

o cholera :( włąśnie tego nie mam :(

--------------------- Dodano: 19 lut 2013 20:42 ---------------------

ma ktoś może z was tą część na zbyciu? bo z tego co widze na allegro to tego nie znajde

Awatar użytkownika
Stig
Zasłużony Klubowicz
Posty: 4105
Imie: Mikołaj
Auto: waSAABi
Silnik: B207R
Kolor: 170
Lokalizacja: Z laptopa...

Re: Kierownica multifunkcyjna - wymiana

Postautor: Stig » 19 lut 2013, 19:48

poznaj dobroć wujka :D

http://allegro.pl/fiat-stilo-1-9-jtd-03 ... 25816.html

ps. na innej aukcji widziałem za 100zł :D
"...Chciałeś być najmądrzejszy - bez podstaw, co za bezsens, tak każdemu się wydaje, że jest mądry niczym Sensei... "

miri
Klubowicz
Posty: 317
Imie: Niko
Auto: brak
Silnik: brak
Kolor: brak
Lokalizacja: Roztoka

Re: Kierownica multifunkcyjna - wymiana

Postautor: miri » 19 lut 2013, 20:00

dzięki dobry wujku :D naprawde mi pomogłeś :)

--------------------- Dodano: 19 lut 2013 21:10 ---------------------

tak się jeszcze zastanawiam bo mam tą kierownice ciut uboższą , a na zdjęciu ta tasiemka ma też podłączenia do tego dodatkowego joisticka, myślisz że będzie pasować?

Awatar użytkownika
IT
Starszy Klubowicz
Posty: 1920
Imie: Boguś
Auto: STILO 3D / Listopad 2004
Silnik: 1,9 MJTD 16V 140KM +30
Kolor: SREBRO
Prezentacja auta: http://klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=3150
Lokalizacja: Warszawa / RAJSZEW WL VIN ZFA19200000513643
Kontaktowanie:

Re: Kierownica multifunkcyjna - wymiana

Postautor: IT » 19 lut 2013, 20:14

No to ja z innej bajki

Mam do wyboru kierownice

Czy mi sie wydaje czy poprostu kierownica z punto moze byc wygodniejsza ?
Kierownica z 500 napewno pasuje jesli chdzi o mocowanie i posiada wda wejscia podłaczenia do poduszki :D

Czy moze mieliście w dłoni takowe kierownice .Ewentualnie patrząc na załączniki .Dlaczego wybrali byscie akurat ta a nie tamtą .
Dziekuje za ewentualną podpowiedz
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Wszyscy wiedzą, że czegoś nie ma. Ale wtedy przychodzi taki jeden, który o tym nie wie. I właśnie on to coś znajduje.
https://www.youtube.com/watch?v=7yoB62_0-cM

Awatar użytkownika
Stig
Zasłużony Klubowicz
Posty: 4105
Imie: Mikołaj
Auto: waSAABi
Silnik: B207R
Kolor: 170
Lokalizacja: Z laptopa...

Re: Kierownica multifunkcyjna - wymiana

Postautor: Stig » 19 lut 2013, 20:29

miri pisze:tak się jeszcze zastanawiam bo mam tą kierownice ciut uboższą , a na zdjęciu ta tasiemka ma też podłączenia do tego dodatkowego joisticka, myślisz że będzie pasować?


ma działać, nie zależnie która wersja to ta tasiemka jest taka sama (nie pasuje od alfy, niby wyglada tak samo ale bebechy ma inne)
poprostu w tej kierownicy sa podpiete jeszcze manetki do zmiany biegów

IT
ja bym zakładał punto, jeśli chodzi o wybór z tych dwóch, a ogolnie to ładował bym chyba kiere od cromy :P
"...Chciałeś być najmądrzejszy - bez podstaw, co za bezsens, tak każdemu się wydaje, że jest mądry niczym Sensei... "

Awatar użytkownika
IT
Starszy Klubowicz
Posty: 1920
Imie: Boguś
Auto: STILO 3D / Listopad 2004
Silnik: 1,9 MJTD 16V 140KM +30
Kolor: SREBRO
Prezentacja auta: http://klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=3150
Lokalizacja: Warszawa / RAJSZEW WL VIN ZFA19200000513643
Kontaktowanie:

Re: Kierownica multifunkcyjna - wymiana

Postautor: IT » 19 lut 2013, 21:02

Stig pisze:chyba kiere od cromy
Patrzyłem od cromy ale du..y nie urywa ;D . Ta z puńciaka moze byc ciekawa
Jedynie co w cromie mnie przekonuje ze ma to samo co w stilo wmontowana elektronike z modulem CAN

miri pisze:Imie: Mateusz
:> Z którego roku masz STILOna ? .bo jak do 2003 to nie bedzie potem problemu ,a jak nowszą wersje to :(
Wszyscy wiedzą, że czegoś nie ma. Ale wtedy przychodzi taki jeden, który o tym nie wie. I właśnie on to coś znajduje.
https://www.youtube.com/watch?v=7yoB62_0-cM

Awatar użytkownika
Stig
Zasłużony Klubowicz
Posty: 4105
Imie: Mikołaj
Auto: waSAABi
Silnik: B207R
Kolor: 170
Lokalizacja: Z laptopa...

Re: Kierownica multifunkcyjna - wymiana

Postautor: Stig » 19 lut 2013, 21:22

IT pisze: Z którego roku masz STILOna ? .bo jak do 2003 to nie bedzie potem problemu ,a jak nowszą wersje to


ja mam stilo z 2001 roku i ani kiera bez kombinacji nie działa, ani np. nie miałem kostki pod tempomat, a więc nie ma zasady, na pewno w wersji przed liftem jest na to szansa, bo po lifcie to juz bieda z tym :D dużo zależy chyba też od rynku na jaki był produkowany dany egzemplarz stilona, mój to orginał od Makaronii, znaczy z Włoch ;)
"...Chciałeś być najmądrzejszy - bez podstaw, co za bezsens, tak każdemu się wydaje, że jest mądry niczym Sensei... "

Awatar użytkownika
IT
Starszy Klubowicz
Posty: 1920
Imie: Boguś
Auto: STILO 3D / Listopad 2004
Silnik: 1,9 MJTD 16V 140KM +30
Kolor: SREBRO
Prezentacja auta: http://klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?f=16&t=3150
Lokalizacja: Warszawa / RAJSZEW WL VIN ZFA19200000513643
Kontaktowanie:

Re: Kierownica multifunkcyjna - wymiana

Postautor: IT » 19 lut 2013, 21:34

Stig pisze:a mam stilo z 2001 roku i ani kiera bez kombinacji nie działa, ani np. nie miałem kostki pod tempomat
no to kondoNlencje ;) Az mi sie nie chce wierzyć .Moze jakiś wóz testowy miałeś :what:
U mnie manetka tempomatu zadzialala w 1h - bo zle osiowałem :o
Licze ze bedzie premia w lutym to kiere uruchomie .Po roku czasu chyba by wypadało :medit:
Wszyscy wiedzą, że czegoś nie ma. Ale wtedy przychodzi taki jeden, który o tym nie wie. I właśnie on to coś znajduje.
https://www.youtube.com/watch?v=7yoB62_0-cM

Awatar użytkownika
kalutek92
Klubowicz
Posty: 347
Imie: Mateusz
Auto: Fiat Stilo Schumacher
Silnik: 2.4 170 KM Manual
Kolor: ROSSO CORSA
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Re: Kierownica multifunkcyjna - wymiana

Postautor: kalutek92 » 19 lut 2013, 21:38

Panowie przypnę się do tematu:P Ale tak w sumie czytam i czytam i nie ogarniam co trzeba zrobić aby założyć kierę od 500-tki? Strasznie mi się podoba ta o d wersji Abarth :)



Wróć do „Problemy, Pytania”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości