Stilo 1.9 JTDm 16v 140 KM 5d

Pochwal się swoim autkiem - Opisy, zdjęcia, prezentacje.
Beyor
Nowy Klubowicz
Posty: 220
Imie: Dominik
Auto: Stilo 5d
Silnik: 1.9 Multijet 16V 140 KM
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=18485

Stilo 1.9 JTDm 16v 140 KM 5d

Postautor: Beyor » 05 lip 2019, 20:39

Cześć! I ja od niedawna jestem właścicielem Stilo. Samochód nie jest nowy na forum, bo kupiłem go od użytkownika Toro, a w tym wątku będę kontynuował jego historię.

Stilo 1.9 JTD Multijet 16v 140 KM, 5d
Poza standardowym wyposażeniem w samochodzie jest:
- automatyczna klimatyzacja dwustrefowa
- oryginalne nagłośnienie Hi-Fi Fiata
- zestaw głośnomówiący
- kierownica wielofunkcyjna
- światła xenonowe
- przesuwana, dzielona kanapa tylna
- podgrzewane lusterka
- wszystkie szyby automatyczne
- jasna tapicerka i plastiki

Samochód zadbany, serwisowany na bieżąco. Zdjęcia wrzucę za jakiś czas, jak blacharz wykona swoją robotę. Na dzień dobry poczyniłem (lub zrobię to na dniach) następujące inwestycje:
- oddałem samochód do kompleksowego czyszczenia wraz z praniem tapicerki - nie jest jak nowa, ale jestem zadowolony z efektu, całkowicie zniknęło irytujące mnie zabrudzenie podłokietnika,
- założyłem pod kierownicą złącze USB do ładowania telefonu,
- wymiana filtra paliwa (o tym później),
- moduł do świateł drogowych ("długich"), żeby świeciły jako dzienne - polega to na tym, że ich moc zmniejszona jest do 30%, po włączeniu świateł moduł się dezaktywuje i drogowe działają w standardowym trybie. Zainteresowałem się dziennymi, żeby jednak oszczędzać xenony - nie chodzi tylko o koszt żarników, ale stopniowe żółknięcie przysłon. Aktualnie są w stanie dobrym - widać delikatne zżółknięcie-zbrązowienie, ale nie wpływa to na jakość świecenia i wolę opóźnić ten proces. Sęk w tym, że nie da się tego regenerować, nowe lampy xenonowe są już niedostępne (a kiedy były, to ich koszt potrafił przebić wartość samochodu), używane zwykle są w kiepskim stanie i najczęściej to angliki. Z tego powodu zdecydowałem się na dzienne - początkowo planowałem ledy, ale ostatecznie wybrałem moduł do drogowych,
- wymiana progów, bo są mocno skorodowane, głównie przy tylnych kołach. Jestem już umówiony z blacharzem, zastanawiam się, czy ze starych progów uda się odkleić nakładki aluminiowe i czy będą pasować do nowych. Jak progi będą lakierowane, to przy okazji poprawione zostaną odpryski i inne ubytki, może wejdzie delikatna polerka. Zastanawiam się, jakby to wyglądało, jakby fragmenty progów przy kołach (tam, gdzie są najbardziej narażone na szlifowanie przez piasek i kamyczki a następnie na korozję) zabezpieczyć barankiem,
- udało mi się wyczyścić przyciski kierownicy z klejącej się gumy (znany problem) - wyglądają jak nowe. Gumowane przyciski są jeszcze na panelu klimatyzacji, ale póki co mają się bardzo dobrze.
- kupiłem kable diagnostyczne - bardzo przydatna rzecz.

Samochód nawet mi się podoba, dobrze się nim jeździ, choć silnik trochę klekocze. Używam też samochodu z silnikiem 1.9 dCi od Renault (131 KM) i kultura pracy tej jednostki jest wyższa, na wolnych obrotach chodzi ciszej. Jestem zadowolony z jakości audio i funkcji nagłośnienia, polegającej na automatycznym dostosowaniu głośności do prędkości/obrotów silnika - nie trzeba wciąż sięgać do regulacji volume. Cieszy mnie 6-biegowa skrzynia, bo można jechać z prędkością autostradową na stosunkowo niskich obrotach, przez co jest w miarę cicho.

Co od razu zaczęło mnie irytować? Zaniżone wskazania średniego spalania, komputer zwyczajnie przekłamuje i to nie mało, bo okolice 1 litra na 100 km. We wspomnianym Renault nie mam takiego problemu, tam wskazania są dosyć precyzyjne. Z tego, co wyczytałem na forach, odpowiedzialny może być za to a) wyciek oleju napędowego, b) uszkodzony przepływomierz, c) padające wtryski:

a) Wyciek - faktycznie, zlokalizowałem wyciek. Ropa sączy się przy filtrze paliwa, tak jakby uszczelka nie trzymała. Parkuję na wzniesieniu przodem do dołu i to ułatwiło dostrzeżenie, że w rancie filtra paliwa zbiera się ropa (auto przechylone, więc wszystko spłynęło i się skumulowało). Wytarłem to i sprawdziłem po kolejnej jeździe (sączy się tylko podczas pracy silnika) - jest olej napędowy. Stąd decyzja o zmianie filtra (choć poprzedni właściciel zmieniał go stosunkowo niedawno), bo chyba nie ma sensu bawić się w odkręcanie i dokręcanie, sprawdzanie uszczelki (co sądzicie?). Mam nadzieję, że to załatwi sprawę i nie jest uszkodzony gwint wspornika/obudowy (nie wiem, jak to właściwie nazwać) filtra. Wątpię jednak, by to rozwiązało problem zaniżonego spalania - z filtra wysącza się ropa, ale chyba nie aż tyle, by zbliżać się do litra na 100 km, zresztą sam filtr jak i przestrzeń wokół niego nie są mocno zapocone. Nie wiem, jak szybko paruje ropa - trzeba wziąć pod uwagę, że podczas pracy silnika filtr jest dosyć ciepły, w każdym razie wątpię, by wysączało się tam dużo ON.

b) Przepływomierz. Pomyślałem, że głównym winowajcą jest przepływomierz, jest sporo wątków na ten temat. Po lekturze forów byłem już pewien, że to właśnie tutaj leży źródło problemu i już miałem upatrzony zamiennik Maxgeara (ponoć dobry, a niedrogi - kosztuje 3x mniej od Boscha, więc nie jest to duży wydatek i nawet ewentualną krótszą żywotność tego czujnika łatwo zaakceptować). Dziś podpiąłem jednak samochód pod Multiecuscan i mam wątpliwości, czy przepływomierz jest uszkodzony. Nie znam się na diagnostyce, to były moje pierwsze logi, ale myślę, że różnica między zmierzoną a oczekiwaną masą powietrza nie jest drastyczna. Wartość zmierzona jest zwykle podwyższona, ale to też zależy od obrotów i sytuacji, tak jakby raz wartości realne od zadanych mocno się różniły, a jakiś czas później przy podobnych obrotach są do siebie zbliżone. Będę wdzięczny za wasze interpretacje, rzućcie proszę okiem:

- Zimny silnik, zaraz pod odpaleniu, bieg jałowy i delikatna przygazówka: https://drive.google.com/open?id=1vHlszkxKo82Tbep6uqducjSgbgHJZz7l
- Temperatura robocza, bieg jałowy i delikatna przygazówka: https://drive.google.com/open?id=1SsMEp1XLWlND9-3zvJTsyl78KJPNYh_8
- W trakcie jazdy 1: https://drive.google.com/open?id=1Da1eZugnuZ0fZgbvIKJh7MKSukuEVzUv
- W trakcie jazdy 2: https://drive.google.com/open?id=13Dy92llUr2uOAKqhnLNNOaucXzkI7TBo

c) Wtryski Tu chyba nie ma dużego problemu. Z logów wychodzi, że bez obciążenia wszystko jest ładnie - korekty zaczynają się od 0. Przy płynnej jeździe podobnie, choć drugi wtrysk często ma korektę +1. Pod większym obciążeniem drugi wtrysk wykazuje chyba przytkanie, bo ma sporą korektę dodatnią. W logu z jazdy od 99 sekundy zwiększam obroty z 2300-2600, a korekta rośnie od 1 na początku do 3,8. To było duże obciążenie, bo przyspieszałem pod bardzo stromą górkę (widać, że pozostałe wtryski też wychylają się bardziej niż zwykle). Jutro zrobię jeszcze logi wtrysków, żeby lepiej to zweryfikować. Zastanawiam się, czy się tym przejmować i jakoś reagować. Skoro i tak wymieniam filtr paliwa z powodu wycieku, to mógłbym kupić Lqui Moly 2666 do czyszczenia wtrysków i kazać mechanikowi przepalić auto na samym środku czyszczącym (rurki od pompy wysokiego ciśnienia lądują w puszcze ze środkiem). Co o tym sądzicie? Dobry pomysł, czy zbyt duża ingerencja? To jest chyba procedura polecana przez LM - profilaktycznie dodaje się do baku, a w celu mocniejszego czyszczenia odpala się auto na samym środku czyszczącym. Logi:

- Zimny silnik, zaraz pod odpaleniu, bieg jałowy i delikatne przygazówka: https://drive.google.com/open?id=1uP5opCT4C_a0OHV6-2jAlGIROUsyuOfD
- Temperatura robocza, bieg jałowy i delikatna przygazówka: https://drive.google.com/open?id=1pS-cx8bK0gsdDnMfENFSk74MmCIghqJU
- W trakcie jazdy: https://drive.google.com/open?id=1sZgmZcMayapCRZlQ2PiDYs-U0tM9p4Nz

Tutaj jeszcze logi ciśnienia doładowania (w trakcie jazdy). Wydaje mi się, że wszystko w porządku: https://drive.google.com/open?id=1FJGHd7b5CvAsv9n23RmoQbMwD-ym9Gdi

[Logi wrzucam w pdf, bo dokumenty google robiły dziwne rzeczy z csv - otwierały się dokumenty, w których wszystkie wartości był przemnożone przez 10 tys. i wyglądało to nieczytelnie]

Będę wdzięczny, jak rzucicie okiem na powyższe dane!

Awatar użytkownika
Stiłonisław
Starszy Klubowicz
Posty: 1473
Imie: .
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1.9 Multijet 8V 120 KM

Re: Stilo 1.9 JTDm 16v 140 KM 5d

Postautor: Stiłonisław » 05 lip 2019, 21:57

Pliki CSV spakuj zipem/rarem i dopiero wtedy wrzucaj w google. W takiej postaci jak teraz ogląda się to średnio. Co do dodatków do paliw jestem od jakiegoś czasu co najmniej sceptyczny. Wg mnie cała ta chemia najlepiej czyści kieszenie.
Bez Stila nie ma kołaczy.

Beyor
Nowy Klubowicz
Posty: 220
Imie: Dominik
Auto: Stilo 5d
Silnik: 1.9 Multijet 16V 140 KM
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=18485

Re: Stilo 1.9 JTDm 16v 140 KM 5d

Postautor: Beyor » 05 lip 2019, 23:25

Stiłonisław pisze:Pliki CSV spakuj zipem/rarem i dopiero wtedy wrzucaj w google. W takiej postaci jak teraz ogląda się to średnio. Co do dodatków do paliw jestem od jakiegoś czasu co najmniej sceptyczny. Wg mnie cała ta chemia najlepiej czyści kieszenie.


Tutaj spakowane logi: https://drive.google.com/open?id=17cw5HGc2G5c-awaEs4fGRYCBe1T29DmH

Toro
Nowy Klubowicz
Posty: 191
Imie: Tomek
Auto: Fiat Stilo 5D
Silnik: 1,9 JTDm 16v 140KM
Kolor: Czarna perła
Lokalizacja: Dolny Slask

Re: Stilo 1.9 JTDm 16v 140 KM 5d

Postautor: Toro » 06 lip 2019, 09:30

Cześć

Fajnie, że założyłeś temat. Jak wspominałem będę obserwować. Nigdy nie miałem czasu by zebrać całą historie samochodu i napraw i zrobiłem to dopiero do ogłoszenia sprzedaży :)

Z dodatkami do paliwa LM mam doświadczenia i Twoje Stilo też. Dodatek do czyszczenia wtrysków wygładzał pracę silnika. Może to subiektywne odczucie, ale poprawa była. Prawdopodobnie poprawiało to głównie pracę regulatora ciśnienia pompy CR, ale w obecnej chwili masz nowy regulator na pompie, więc myślę, że nie poczujesz różnicy. Szczególnie, że korekty wtrysków jak sam zauważyłeś są ok. Przekłamanie było od zawsze jak wspominałem myślałem, że to kwestia pocącej się pompy CR, ale jej uszczelnienie nie zmieniło tego.

Mam gdzieś swoje logi dynamiczne pozapisywane jeszcze z przed czyszczenia zmiennej geometrii. Podeślę jak znajdę te pliki.

Niech Ci służy!

Beyor
Nowy Klubowicz
Posty: 220
Imie: Dominik
Auto: Stilo 5d
Silnik: 1.9 Multijet 16V 140 KM
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=18485

Re: Stilo 1.9 JTDm 16v 140 KM 5d

Postautor: Beyor » 06 lip 2019, 12:55

Dorzucam jeszcze dzisiejsze korekty wtrysków: https://drive.google.com/open?id=1OFwSTGl-pk3D7w-RlB6UrKGaa1sR_rK-
W pliku 1 same korekty, w pliku 2 korekty + prędkość i przepływ powietrza.

Toro pisze:korekty wtrysków jak sam zauważyłeś są ok. Przekłamanie było od zawsze jak wspominałem myślałem, że to kwestia pocącej się pompy CR, ale jej uszczelnienie nie zmieniło tego.


Szczerze mówiąc nie wiem, czy są OK, dlatego wrzucam logi. Nie wiem, jak najlepiej oceniać te parametry - na biegu jałowym i niskich obrotach, czy jednak w trakcie jazdy. Obciążenie wyraźnie pokazuje, że drugi wtrysk odstaje od reszty, zbliża się, a niekiedy przekracza wartość 3, przy czym raczej chwilowo, częściej pracuje z korektami w okolicach 1. W każdym razie przy okazji wymiany cieknącego filtra paliwa - skoro i tak odpinane będą przewody paliwowe - uruchomię auto na nierozcieńczonym środku czyszczącym. Może zamiast Liqui M. kupię Tec 2000.

Nie umiem też zinterpretować logów przepływu powietrza, które niekiedy pokrywa się z wartościami oczekiwanymi, ale często przekracza je o 200 i więcej. Nie mówię, że jest tu coś do natychmiastowej naprawy, ale wolę do monitorować i ewentualnie zawczasu wymienić przepływomierz czy coś innego.

PS: I jeszcze jedna kwestia. Niektórzy twierdzą, że wyższe korekty wtryskiwacza częściowo mogą być spowodowane nie jego przytkaniem, lecz problemami z zasilaniem i pomaga wymiana kostek. Szczerze mówiąc wątpię, ale rozważam wymianę, bo kostki u mnie są już nieco wyeksploatowane, jedna ma pęknięty zaczep chroniący przed wysunięciem się złącza (więc jest wzmocniona opaską zaciskową), są też drobne ubytki w miejscach świadczących o tym, że ktoś wcześniej starał się podginać styki, żeby lepiej łączyły. Z tego powodu rozważam wymianę, myślicie, że takie coś się nada? https://allegro.pl/oferta/wtyk-kostka-wtryskiwacz-bosch-fiat-doblo-stilo-1-9-6584306449

Awatar użytkownika
Stiłonisław
Starszy Klubowicz
Posty: 1473
Imie: .
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1.9 Multijet 8V 120 KM

Re: Stilo 1.9 JTDm 16v 140 KM 5d

Postautor: Stiłonisław » 09 lip 2019, 15:11

Jeśli miałbyś problem z wtyczką dostałbyś kontrolką błędu po oczach, ewentualnie srogo by szarpał i przerywał.
Bez Stila nie ma kołaczy.

Beyor
Nowy Klubowicz
Posty: 220
Imie: Dominik
Auto: Stilo 5d
Silnik: 1.9 Multijet 16V 140 KM
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=18485

Re: Stilo 1.9 JTDm 16v 140 KM 5d

Postautor: Beyor » 12 lip 2019, 15:04

Martwi mnie podwyższone spalanie auta, przy dystrybutorze wychodzi sporo więcej niż wskazuje komputer. Nie jest to długodystansowa próba, ale dziś po zatankowaniu do pełna zrobiłem 120 km, większość po autostradzie, starałem się jechać ekonomicznie, 6 bieg i stała prędkość ok. 120 km/h, na wzniesieniach pozwalałem autu zwolnić, monitorowaniem spalenie chwilowe, chcąc utrzymać je na niskim poziomie. Średnie z komputera wyszło 4,8 l/100 i przy mojej jeździe ta wartość wydaje się realna, ale dystrybutor pokazuje 6,37 l/100. Pozna podwyższonym spalanie, nie ma niepokojących objawów. Czytałem o analogicznym problemie i okazało się, że wtryski trochę lały.

Rozważam oddanie wtrysków do sprawdzenia i tu moje pytanie. W pobliżu mam warsztat , gdzie gość naprawia pompy wysokiego ciśnienia i wtryski, ma dużo opinii w Google i wychodzi z nich bardzo wysoka średnia. Rozmawiałem dzisiaj z właścicielem i spytałem, czy po ewentualnej naprawie wtrysków nadaje im indywidualne kody, odpowiadające ich parametrom. Powiedział, że nie koduje wtryskiwaczy i że te kody nie mają żadnego znaczenia, żebym tez nie czytał za dużo forów, bo będę się przejmował problemami, których nie ma (to akurat prawda!). Nie wiem, co o tym sądzić, różnie ludzie piszą o tych kodach. Rozumiem, że kod zawiera parametry wtrysku, ale przecież wiemy, że komputer potrafi się dostosować do parametrów wtrysków, bo te wraz z ich użyciem zmieniają się, mało kto jeździ z idealnie sprawnymi wtryskami o parametrach fabrycznych.

Awatar użytkownika
Stiłonisław
Starszy Klubowicz
Posty: 1473
Imie: .
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1.9 Multijet 8V 120 KM

Re: Stilo 1.9 JTDm 16v 140 KM 5d

Postautor: Stiłonisław » 12 lip 2019, 20:20

Dla mnie swego rodzaju wyrocznią w temacie jtd/mjt jest Maciek-156 znany z wielu forów, w tym forum Alfaholików. Wg niego takie przekłamania to wina przepływomierza.

http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=121825

Oczywiście powodów może być wiele, jak chociażby wtryskiwacze czy problemy z doładowaniem.
Bez Stila nie ma kołaczy.

Beyor
Nowy Klubowicz
Posty: 220
Imie: Dominik
Auto: Stilo 5d
Silnik: 1.9 Multijet 16V 140 KM
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=18485

Re: Stilo 1.9 JTDm 16v 140 KM 5d

Postautor: Beyor » 12 lip 2019, 22:59

Oczywiście też pomyślałem o przepływomierzu, bo najczęściej się go obwinia, ale wrzucałem wyżej logi i praca tego podzespołu nie wygląda moim zdaniem podejrzanie, logi doładowania też wrzucałem.

Trafiłem też na taki wątek. Wydaje się analogiczny, żadnych wyczuwalnych problemów z pracą silnika, ale podwyższone spalanie. Ostatecznie okazało się, że to wina wtrysków: https://forum.autokacik.pl/index.php?%2Ftopic%2F322843-jtd-du%C5%BCe-spalanie-s%C4%85-rozbie%C5%BCno%C5%9Bci-z-komputerem-pok%C5%82adowym%2F&fbclid=IwAR2JdD9qIzrsjCoG4t_7sS6VC7LXlk6DPnV60J8ZdxyVhl81VEGpCg4VNIk

Awatar użytkownika
Stiłonisław
Starszy Klubowicz
Posty: 1473
Imie: .
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1.9 Multijet 8V 120 KM

Re: Stilo 1.9 JTDm 16v 140 KM 5d

Postautor: Stiłonisław » 13 lip 2019, 05:39

A jaki masz zapach spalin? Ostry, drażniący? To by świadczyło o nie do końca przepalonej ropie, czyli o zbyt dużych dawkach na wtryskiwaczach.
Sam musisz podjąć decyzję, bo nikt jej za Ciebie na forum nie podejmie. To są pieniądze, to jest ryzyko nie trafionej diagnozy. Od czegoś trzeba zacząć. Ja w poszukiwaniu wibracji wymieniłem dwumas. Strzał nietrafiony i bardzo kosztowny.
Bez Stila nie ma kołaczy.

Beyor
Nowy Klubowicz
Posty: 220
Imie: Dominik
Auto: Stilo 5d
Silnik: 1.9 Multijet 16V 140 KM
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=18485

Re: Stilo 1.9 JTDm 16v 140 KM 5d

Postautor: Beyor » 13 lip 2019, 09:22

Sprawdzenie wtrysków nie jest takie kosztowne, koszty się zaczną, jak wyjdzie, że są do regeneracji. Jestem zdecydowany na ich sprawdzenie, zastanawiam się tylko, czy spróbować je zdemontować samodzielnie.
W necie jest sporo wtrysków używanych, nieregenerowanych za 200 zł sztuka - niby sprawdzone. Zastanawiam się, czy jest to dobra alternatywa dla regeneracji własnych wtrysków.

RafalskiJ
Nowy Klubowicz
Posty: 244
Imie: Rafał
Auto: Stilo 3D
Silnik: 1,9 Multijet 140KM
Kolor: Czarny
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=13363
Lokalizacja: Wrocław

Re: Stilo 1.9 JTDm 16v 140 KM 5d

Postautor: RafalskiJ » 13 lip 2019, 12:50

Ja mam ten sam silnik i identyczne spostrzeżeńa co do spalania. Komputer pokazuje około 1l mniej niż wychodzi z dystrybutora. Kiedyś miałem Stilo ze zwykłym jtd 115 i robienie trasy na jednym baku powyżej 900 km nie stanowiło problemu a zdążyło się nawet 1150km, w tym 140KM czasami przejechanie 850km jest wyczynem.


Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
Obrazek

Awatar użytkownika
Stiłonisław
Starszy Klubowicz
Posty: 1473
Imie: .
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1.9 Multijet 8V 120 KM

Re: Stilo 1.9 JTDm 16v 140 KM 5d

Postautor: Stiłonisław » 13 lip 2019, 13:10

To teraz już rozumiem to spalanie u kolegi mati16v w okolichach 3,7/100
Mój największy przebieg odnotowany przez Fuelio na jednym tankowaniu to 810 km. Kiedyś miałem ponad 900 na trasie po czeskich Karkonoszach + Praga.
Bez Stila nie ma kołaczy.

Beyor
Nowy Klubowicz
Posty: 220
Imie: Dominik
Auto: Stilo 5d
Silnik: 1.9 Multijet 16V 140 KM
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=18485

Re: Stilo 1.9 JTDm 16v 140 KM 5d

Postautor: Beyor » 13 lip 2019, 13:29

mati16v pisał, że pod dystrybutorem wychodzi podobnie, przekłamuje w dopuszczalnych granicach 0,2.

Toro
Nowy Klubowicz
Posty: 191
Imie: Tomek
Auto: Fiat Stilo 5D
Silnik: 1,9 JTDm 16v 140KM
Kolor: Czarna perła
Lokalizacja: Dolny Slask

Re: Stilo 1.9 JTDm 16v 140 KM 5d

Postautor: Toro » 13 lip 2019, 15:12

Spalanie 6.4l/100km wg mnie nie jest dusym spalaniem :)

Jesli zdecydujesz sie sprawdzac wtryski to przed oddaniem wtryskiwaczy do sprawdzenia sprawdz ile za to wezmie warsztat z sieci Bosch Diesel Serwis. Oni maja sprzet by sprawdzic prace wtrysku w kazdych warunkach pracy. Watpie by warsztat, ktory nie jest w autoryzowanej sieci producenta mial odpowiedni sprzet do testowania wtryskow. Tym bardziej, ze gosciu mowi Ci wprost ze nie bedzie ich kodowal. Na ich stronie w cenniku jest, ze sprawdzenie od 50zl/szt.

Beyor
Nowy Klubowicz
Posty: 220
Imie: Dominik
Auto: Stilo 5d
Silnik: 1.9 Multijet 16V 140 KM
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=18485

Re: Stilo 1.9 JTDm 16v 140 KM 5d

Postautor: Beyor » 13 lip 2019, 20:37

Zgadzam się, 6,4 nie jest dużym spalaniem, ale podkreślam, że dla testu jechałem maksymalnie oszczędnie, wolałbym, żeby taki wynik był do osiągnięcia przy jeździe w miarę normalnej.
Biorę pod uwagę Bosch Diesel Serwis, ale zwracam też uwagę na opinię, a bywa, że serwis funkcjonuje jako autoryzowany (czytaj: zapłacili Boschowi dużo kasy za maszyny i programy), a pracują tam partacze.

Awatar użytkownika
Stiłonisław
Starszy Klubowicz
Posty: 1473
Imie: .
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1.9 Multijet 8V 120 KM

Re: Stilo 1.9 JTDm 16v 140 KM 5d

Postautor: Stiłonisław » 14 lip 2019, 09:42

Moim zdaniem spalanie 4,8 przy prędkości 120km/h to jakieś science ficion. 5,5 to minimum moim zdaniem. Bez optymistycznych odcinków typu z górki i z wiatrem tylko prosta i 120 na tempomacie. Przy okazji sprawdzę ile u mnie pokazuje przy tej prędkości. Oczywiście zdaje sobie sprawę z tego że silnik masz inny, bo to przecież 16V, inna mapa, inne wtryskiwacze, no i buda 5 furtkach.

A co z tym zapachem spalin z wydechu?
Bez Stila nie ma kołaczy.

Beyor
Nowy Klubowicz
Posty: 220
Imie: Dominik
Auto: Stilo 5d
Silnik: 1.9 Multijet 16V 140 KM
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=18485

Re: Stilo 1.9 JTDm 16v 140 KM 5d

Postautor: Beyor » 14 lip 2019, 12:47

Z zapachem różnie, zaraz po odpaleniu trochę gryzący, bez obciążenia nie dymi, czasem jak się mocno przyciśnie pedał gazu na autostradzie, to widać w lusterku, że mocno zadymi - ale to chyba normalne w dieslu?

Walczę jeszcze z zapachem ropy pod maską. Był wycitwy wtryskowej, bo co do niego nie mam wątpliwości. Jak problem nie ustąpi, to może się okazać, że pocą się szybkozłączki przy tym rozdzielaczu - można je uciąć i zamontować na zwykłych opasek z filtra paliwa i to już zrobiłem. Teraz ogarniam kolektor / rozdzielacz paliwowy, który jest zapocony. Mam na myśli tę część:
Obrazek

Wydaje mi się, że pocą się przewody paliwowe, a nie sam rozdzielacz. Zacznę od przewodu powrotu paliwa z wtryskiwaczy, bo co do niego nie mam wątpliwości. Jeśli problem nie ustąpi, to będzie trzeba zwrócić uwagę na ewentualne pocenie się szybkozłączek - gdzieś czytałem, że można wymienić w nich oringi, ale jaki rozmiar, gdzie je dostać itp. - nie wiadomo. W grę wchodzi jeszcze ucięcie szybkozłączek i osadzenie na plastikowym przewodzie gumowego przewodu (chyba 8mm) - i montaż do kolektora paliwowego opaską zaciskową. Byłoby łatwiej, gdyby montaż przewodów nie był pod kątem 90 stopni.

Czytałem, że ten plastikowy kolektor paliwa jest problematyczny, niektórzy wymieniają na metalowy (chyba aluminiowy) ze starszych JTD, ale nie wiem, czy coś takiego sprawdzi się też w moim silniku - 140 KM. Macie wiedzę na ten temat? Mówię o takim kolektorze: https://allegro.pl/oferta/alfa-romeo-fiat-lancia-jtd-rozdzielacz-paliwa-091-7652180408

Widać też lekki tłusty nalot na pompie wysokiego ciśnienia, ale to może być efekt bliskości kolektora paliwowego, na którym jeden z przewodów ewidentnie się poci. Pompa była dopiero co remontowana, więc powinna być sucha, jakby co, to jest na gwarancji.

Awatar użytkownika
Stiłonisław
Starszy Klubowicz
Posty: 1473
Imie: .
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1.9 Multijet 8V 120 KM

Re: Stilo 1.9 JTDm 16v 140 KM 5d

Postautor: Stiłonisław » 14 lip 2019, 13:35

Beyor pisze:Z zapachem różnie, zaraz po odpaleniu trochę gryzący, bez obciążenia nie dymi, czasem jak się mocno przyciśnie pedał gazu na autostradzie, to widać w lusterku, że mocno zadymi - ale to chyba normalne w dieslu?


U mnie nie kopci nawet jak depnę pod górkę. Kiedyś byłem u tunera i zauważył że lekko przydymia w górnym zakresie momentu obrotowego. Wg niego temat dla Bosch Diesel Service. Zrób próbę przelewową. Wężyki na przelewy w rozmiarze 6/4.
Bez Stila nie ma kołaczy.

Awatar użytkownika
paveu
Starszy Klubowicz
Posty: 1801
Imie: Paweł
Auto: Fiat Stilo SW Uproad FL
Silnik: 1,9 JTD 115kM
Kolor: Grigio Tecno vr
Lokalizacja: Gorlice

Re: Stilo 1.9 JTDm 16v 140 KM 5d

Postautor: paveu » 14 lip 2019, 14:36

Oringów raczej nie wymienisz.Ja to rozwiązałem tak,że kupiłem tą rurkę z szybkozłączką,która przychodzi z lewej strony i drugą w sklepie moto do filtra paliwa,do tego przewód paliwowy i na opaskach skręcanych zamontowałem.Wreszcie sucho,tylko ktoś mi pisał,żeby kontrolować stan wężyka,bo może go paliwo rozpuścić. (Zajżyj na moje auto str7)
Jak mogę,to pomogę!

Beyor
Nowy Klubowicz
Posty: 220
Imie: Dominik
Auto: Stilo 5d
Silnik: 1.9 Multijet 16V 140 KM
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=18485

Re: Stilo 1.9 JTDm 16v 140 KM 5d

Postautor: Beyor » 14 lip 2019, 20:13

Raz jeszcze po jeździe przyjrzałem się kolektorowi paliwowemu i na pewno cieknie wężyk od powrotu paliwa z wtrysków, który nie ma żadnego zabezpieczenia, u mnie siedzi na wcisk - wymienię go i zabezpieczę opaską zaciskową (ostrożnie, bo pewnie łatwo ułamać plastikowy króciec); szybkozłączki chyba się nie pocą. Tylko nie wiem, jaką średnicę ma ten wąż powrotu, obstawiam że 3 lub 4 mm, możę ktoś z was wie?

Możliwe, że poci się też wąż przy pompie wysokiego ciśnienia, zamocowany do niej fabrycznym metalowym zaciskiem - nie wiem, czy opaska zaciskowa nie trzymałaby tego lepiej. Orientujecie się, jak ściąga się te metalowe zaciski? Wygląda, jakby to było na zatrzask i otwarcie wymaga podważenia śrubokrętem.

Stiłonisław pisze:Zrób próbę przelewową. Wężyki na przelewy w rozmiarze 6/4.

Chyba sobie daruję i w tym tygodniu oddam wtryski do sprawdzenia, żeby mieć to z głowy i więcej o tym nie myśleć.

paveu pisze:Oringów raczej nie wymienisz.Ja to rozwiązałem tak,że kupiłem tą rurkę z szybkozłączką,która przychodzi z lewej strony i drugą w sklepie moto do filtra paliwa,do tego przewód paliwowy i na opaskach skręcanych zamontowałem.Wreszcie sucho,tylko ktoś mi pisał,żeby kontrolować stan wężyka,bo może go paliwo rozpuścić. (Zajżyj na moje auto str7)


Zajrzałem, ale chyba nie rozumiem, co masz na myśli - kupiłeś same szybkozłączki z króćcem, do którego zamontowałeś przewód gumowy? Jeśli tak, to gdzie dostałeś takie szybkozłączki?

Awatar użytkownika
Nokian
Nowy Klubowicz
Posty: 228
Imie: Michał
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1.9 JTDm 140PS
Kolor: Grigio Orione VR
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=15152
Lokalizacja: Żywiec

Re: Stilo 1.9 JTDm 16v 140 KM 5d

Postautor: Nokian » 14 lip 2019, 22:31

Jakieś 1,5 roku temu przekłamanie komputera o 1 litr w stostunku do realnego spalania było winą przepływomierza ale dowiedziałem się o tym dopiero jak wywaliło check engine. Po wymianie rozbierzności są max do 0,5 w mieście i 0,3 w trasie. Przy okazji pozbyłem się kopcenia na czarno nawet bez większego obciążenia.

W mieście pali mi 6,8-7 litrów z kartki, wg. komputera 6,5-6,8, trasa najmniej jak miałem to 4,9 (lekkie górki, drogi krajowe/wojewódzkie z prędkościami 70-90 km/h, delikatna jazda), normalnie pali mi na tej samej trasie 5,3-5,5 przy normalnej jeździe. Dziś sobie sprawdziłem na 209 kilometach z czego 190 kilometrów cały czas 100-120 km/h głównie tempomat i wyszło średnie z kartki 5.5 a komputer wskazał 5,2. Generalnie trasa to 5,5 - 6,2 w zależności jaka droga, styl jazdy normalny/dynamiczny.

U siebie też mam problem z progami. Wrzucisz zdjęcia jak u Ciebie wyglądają przed i po oraz co zostało zrobione i za ile jeśłi można wiedzieć?

Beyor
Nowy Klubowicz
Posty: 220
Imie: Dominik
Auto: Stilo 5d
Silnik: 1.9 Multijet 16V 140 KM
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=18485

Re: Stilo 1.9 JTDm 16v 140 KM 5d

Postautor: Beyor » 14 lip 2019, 22:43

Nokian pisze:Jakieś 1,5 roku temu przekłamanie komputera o 1 litr w stostunku do realnego spalania było winą przepływomierza ale dowiedziałem się o tym dopiero jak wywaliło check engine. Po wymianie rozbierzności są max do 0,5 w mieście i 0,3 w trasie. Przy okazji pozbyłem się kopcenia na czarno nawet bez większego obciążenia.


Dzięki za ten post, wiele wnosi, jeśli chodzi o spalanie i chciałbym mieć podobne wartości (mamy ten sam silnik). U mnie spalanie jest wyraźnie wyższe, dlatego szukam przyczyny. Nie zaczynam od przepływomierza, tylko od wtrysków (co może wydawać się mało rozsądne), bo spędziłem trochę czasu, monitorując w MES logi przepływki i wydaje się w porządku. Wymieniałeś na oryginał Boscha, czy zamiennik? Ponoć Maxgear taje radę. Monitorowałeś może pracę przepływki, nim wywaliła checka? Jeśli tak, to jakie był wartości w stosunku do oczekiwanych? Tak na marginesie, masz zaślepiony EGR (częściowo lub całkowicie)?

Tak, wrzucę zdjęcia po wymianie progów, jeszcze nie wiem, kiedy dokładnie to będzie, ale wkrótce. Do zrobienia będą progi i ogniska korozji pod podwoziem i na belce (nie trzeba nic tam łatać, ale oczyścić i zabezpieczyć).

Awatar użytkownika
Nokian
Nowy Klubowicz
Posty: 228
Imie: Michał
Auto: Fiat Stilo
Silnik: 1.9 JTDm 140PS
Kolor: Grigio Orione VR
Prezentacja auta: viewtopic.php?f=16&t=15152
Lokalizacja: Żywiec

Re: Stilo 1.9 JTDm 16v 140 KM 5d

Postautor: Nokian » 14 lip 2019, 23:16

Bosch - 500 zł, mogłem Magnetli Marelli za 300 zł ale nie polecał zamienników w tym przypadku. Zanim wymieniał to najpierw wyczyścił i przy jego jazdach próbnych wszystko bo w porządku ale jak odbierałem auto to już nie dało rady jechać więc poszedł nowy. Ja nie mierzyłem nic z komputerem, nie mam sprzęty, nie znam się na tym. Od momenty jak wzrosło spalanie to wywalenia checka minął jakiś miesiąc ale wtedy palił mi 8-8,5 w mieście zamiast tych 7. EGR zaślepiony i wycięty z kompa ale czy całkowicie czy częściowo to Ci nie powiem... to było robione 2 lata temu i od tamtej pory problem z mocą do 2000 obrotów zniknął. Czasem nawet miał ciężko ruszyć jak nie podbiłem obortów.

Logi robił mi piotrofoto z forum ale na wiosnę chyba, jak znajdę to Ci mogę podrzucić na PW to sobie porównasz. Wiem, że u mnie 3 wtrysk jest mocno średni.

Awatar użytkownika
paveu
Starszy Klubowicz
Posty: 1801
Imie: Paweł
Auto: Fiat Stilo SW Uproad FL
Silnik: 1,9 JTD 115kM
Kolor: Grigio Tecno vr
Lokalizacja: Gorlice

Re: Stilo 1.9 JTDm 16v 140 KM 5d

Postautor: paveu » 15 lip 2019, 06:50

Kolektor ma dwie takie same złączki,tylko ta co idzie na fltr przeważnie cieknie.Ja kupiłem na szrocie tą drugą i ją założyłem na króciec kolektora,a do filtra złączkę kupiłem w sklepie moto.
Jak mogę,to pomogę!



Wróć do „Moje Auto”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości